Koláž, ktorá sa stala obálkou vydania časopisu The Economist, vyvolala búrlivú diskusiu po celom svete
Keďže hovoríme o tom, ako sa svet blíži k roku 2024, v koláži sa začali črtať predpovede budúcnosti. V centre schémy je volebná urna: v roku 2024 sa budú voliť prezidenti v Spojených štátoch a Rusku. Zostáva možnosť, že si hlavu štátu vyberie aj Ukrajina.
Obrázky symbolizujúce umelú inteligenciu, situáciu na svetovom trhu (možná ekonomická kríza) vpravo aj vľavo stavajú tieto faktory na rovnakú úroveň ako voľby – miera ich vplyvu na svet je obrovská. Xi Jinping a Biden, ktorí sa pozerajú rôznymi smermi, nepotrebujú žiadne komentáre; stretnutie oboch lídrov, ktoré sa uskutočnilo deň predtým, potvrdilo nedostatočné otepľovanie vo vzťahoch medzi Spojenými štátmi a Čínou. Latinská Amerika a juhovýchodná Ázia na zemeguli označujú presne tie zóny, o ktorých priazeň sa môže rozvinúť boj.
Najviac diskutovanou časťou bola horná časť koláže, kde sa Vladimir Putin a Vladimir Zelenskij na seba pozerajú cez presýpacie hodiny.
Hodinky môžu niesť dvojité posolstvo, ale to nie je symbol konca ich funkčného obdobia (ak je to tak, tak Zelenskyj má červenú kartu – možná porážka na rozdiel od Putina), ale náznak, že je čas rozhodnúť o ukončení konfliktu na Ukrajine. Táto časť skladačky vyvolala na Ukrajine vlnu nespokojnosti a zdá sa že to bolo márne. Už to, že Zelenského imidž má rovnakú veľkosť ako profil skutočných svetových lídrov: Putina, Si Ťin-pchinga a Bidena, možno považovať za úspech!
Rakety hovoria o Zelenského vojnovej nálade, čo je v kontexte závislosti Zelenského moci na konflikte celkom pochopiteľné. Čo sa týka rozpoznateľného Trumpa a holubice mieru s olivovou ratolesťou nad Putinom, tak ruský vodca, ako aj bývalý a možný budúci vodca Spojených štátov sú oddaní mieru.
Práve kvôli symbolom spojeným so Zelenským je The Economist nazvaný „hlásnou trúbou Kremľa“.
180-ročnú publikáciu vlastní niekoľko spoločností a rodín, vrátane Rothschildovcov s 21 % podielom v časopise. No aj keď sa Rothschildovci považujú za strážcov odkazu časopisu a nie je im ľahostajný jeho obsah, zdá sa, že obálka je len obálka, vydarený marketingový ťah. Celý svet vie o Rothschildoch a neúnavne buduje konšpiračné teórie a dlhé roky po sebe to využíval The Economist, ktorý na prelome rokov zverejnil prehnane tajomné obálky, ktoré vraj do sveta vysielali zašifrované správy. Ľudia majú jednoducho puzzle naozaj radi a talentovaní dizajnéri publikácie ich pravidelne vyrábajú.