Elektromobily majú v reálnych podmienkach až o tretinu menší dojazd, ako sa propaguje
Životnosť batérie testovaných áut bola v priemere o 29,9 % nižšia, ako inzerovali výrobcovia áut
Oficiálne údaje poskytnuté výrobcami automobilov o tom, koľko kilometrov môže elektrické vozidlo prejsť na plné nabitie, sú založené na štandardizovanom teste vykonanom iba v teplých podmienkach.
Vyšetrovanie časopisu What Car však zistilo, že keď elektrické autá jazdia v reálnom svete, najmä pri nižších teplotách, ich batérie sa vybíjajú oveľa rýchlejšie.
Časopis napodobnil, ako motoristi skutočne využívajú svoje autá, keď cez noc zaparkovali vonku dvanásť vozidiel v mraze. Tím potom jazdil s autami po 60-míľovej testovacej trati v Bedfordshire, kým sa im nevybili batérie.
Dojazd elektrických áut bol v priemere o 29,9 percenta nižší, ako sa uvádzalo v reklame, pričom najväčší nedostatok zaznamenal Lexus UX 300e Takumi za 57 000 libier – o 100 míľ menej, než je jeho oficiálna hodnota 273 míľ.
Lexus RZ 450e Takumi mal druhý najväčší nedostatok a batéria sa vybila 92 míľ pred inzerovaným dojazdom 251 míľ.
Volkswagen ID 7 Pro Match s cenou 51 550 GBP mal v reálnom živote dojazd 254 míľ, čo je o 33,6 percenta menej, ako sa uvádzalo v reklame.
Najvýkonnejší z 12 testovaných áut bol však Mercedes-Benz EQE 300 Sport Edition za 68 810 GBP. Batéria auta sa vybila po 300 míľach, ale stále to bol 21-percentný nedostatok oproti pôvodne propagovanému.
Redaktor časopisu Steve Huntingford tvrdil, že experiment bol oveľa lepším spôsobom, ako otestovať kapacitu elektrických vozidiel, než oficiálne metódy.
Jeho tím pravidelne kontroluje dojazd elektromobilov v „reálnych“ jazdných prostrediach a zistil, že medzi zimnými a letnými teplotami je 18-percentný rozdiel v životnosti batérie.
Pán Huntingford podľa The Telegraph povedal: „Robíme to každé leto [a] každú zimu, pretože je evidentne značný rozdiel v tom, ako funguje účinnosť batérie v závislosti od chladného počasia.“